Teinimuoti on jo kymmeniä vuosia muodostunut sillä tavalla, että esitellään erilaisia vaatteita keski-ikäisille ja katsotaan mikä malli saa ne kauhistumaan eniten. 2000-luvulla tämä ns. kauhistus ja pöyristys -efekti ei ole enää onnistunut tarpeeksi tehokkaasti, joten tehokeinoksi on otettu nollan lisääminen vaatteen normaalihinnan perään. Johan toimii.
Lukumukavuuden vuoksi perheessämme viimeisen vuoden ajan samanlaisina jatkuneet hupparikeskustelut tiivistetty yhteen:
-Kato tätä!
-Hyi apua kuinka kallis!
-Mut…
Tammikuussa:
-Nyt niitä huppareita ois tullut sinne nettikauppaan!
-Ai just se mitä toivot synttärilahjaksi?
-Joo kato!
Jo 2000-luvulla kestovaippojen Atlantin ylittävään nettikauppaan perehtynyt äiti havaitsee muutaman ongelman: jenkeistä toimittavan kaupan toimituskulut Suomeen (50 $) ja siihen lisättävät tullit (58 €) ja arvonlisäveron (129 €). Huppari valmistetaan Portugalissa.
Seuraavana päivänä:
-Tää toimittaa Euroopasta niin ei tuu niitä maksuja! Jos laitan tähän mun kaikki säästöt?
-Niillä saa tuon hupun.
-Mut synttärit ja jos laitan kaikki synttärirahatkin?
-MMmhhmm
Esittelen teinin hankintasuunnitelman miehelle.
-Siis mitä se maksaa? Ei helvetissä!
DHL toi juuri paketin ovelle. Onhan siinä sentään Mona Lisan kuva.
Ne toppahaalarit oli tosi halpoja.
kuvat: Off White